top of page

10 day fast

devotionals

DAY 6 – CAN'T BEAR FRUIT WITHOUT REMAINING IN GOD

 

John 15:4-5 

Remain in me, as I also remain in you. No branch can bear fruit by itself; it must remain in the vine. Neither can you bear fruit unless you remain in me. 5 “I am the vine; you are the branches. If you remain in me and I in you, you will bear much fruit; apart from me you can do nothing. 

 

Jesus describes the relationship with the Father through an analogy of vines and fruit. Jesus reminds His Disciples of His love for them and asks that they love one another. Jesus being the Son of God understood the need, power and benefits of remaining in God, the vine. Also, the disadvantages of not remaining in the Vine; “We can’t bear fruit without remaining in God”. Maybe you are asking yourself, what is the fruit? Let me answer you: LOVE. In chapter 15, a few verses after Jesus was teaching his disciples the greatest commandment to love one another (verse 12). He says that remaining in God is remaining in His love. 

 

If you are giving up on God, a relationship, kids, friends, or circumstances in your life make it hard to see God’s love. Today is the day to let go of any hurt, disappointment, anger and choose to forgive, to redeem, to restore, choose LOVE. Sometimes, as Christians we say we love God but can’t love so and so… Love is a decision, it’s an action. Mark 3:25 says “If a house is divided against itself, that house cannot stand. In other words, we can’t have love and hate in our hearts. We can’t say we love God and despise others. Love needs to prevail so we can stand.

Choose to love this 2022, lets bear fruit together and Our Father in heaven will be glorified (verse 8).

 

Prayer: Thank you Jesus for your word and for loving us first. Lord, search our hearts and show the areas that don’t please you. I choose to forgive. I choose healing, restoration and redemption. Teach us to love how you love, to love our enemies and our neighbors. I choose LOVE above else. In Jesus name, Amen.

​

​

​

DÍA 6 - NO PUEDES DAR FRUTOS SIN PERMANECER EN DIOS

 

“Permanezcan en mi, y yo permanecere en ustedes. Asi como ninguna rama puede dar fruto por si misma, sino que tiene que permanecer en la vid, asi tampoco ustedes pueden dar fruto si no permanecen en mi” Juan 15:4  

 

Jesús describe la relación con el Padre a través de una analogía de la vid y el fruto. Jesús les recuerda a sus discípulos su amor por ellos y les pide que se amen unos a otros. Jesús, siendo el Hijo de Dios, entendió la necesidad, el poder y los beneficios de permanecer en Dios, la vid. Además, las desventajas de no permanecer en la Viña; “No podemos dar fruto sin permanecer en Dios”. Quizás te estés preguntando, ¿cuál es el fruto que se esta hablando en el versiculo? Déjame responderte: AMOR. En el capítulo 15, algunos versículos después de que Jesús estaba enseñando a sus discípulos el mayor mandamiento de amarse unos a otros (versículo 12). Dice que permanecer en Dios es permanecer en Su amor.

 

Si estás a punto de renunciar a Dios, una relación, los hijos, los amigos o las circunstancias de tu vida hacen que sea difícil ver el amor de Dios. Hoy es el día para dejar ir cualquier dolor, decepción, enojo y elegir perdonar, redimir, restaurar, elegir AMOR. A veces, como cristianos, decimos que amamos a Dios pero no podemos amar a fulano o sutano ... El amor es una decisión, es una acción. Marcos 3:25 dice: “Si una casa está dividida contra sí misma, esa casa no puede subsistir. En otras palabras, no podemos tener amor y odio en nuestros corazones. No podemos decir que amamos a Dios y despreciamos a los demás. El amor necesita prevalecer para que podamos estar de pie.

Elija amar este 2022, demos fruto juntos y el Padre Nuestro que está en los cielos será glorificado (versículo 8).

 

Oración: Gracias Jesús por tu palabra y por amarnos primero. Señor, escudriña nuestros corazones y muestra las áreas que no te agradan. Elijo perdonar. Elijo sanidad, restauración y redención. Enséñanos a amar como tú amas, a amar a nuestros enemigos y al prójimo. Elijo AMOR por encima de todo lo demás. En el nombre de Jesús, Amén.

 

bottom of page